სოციალური პროექტის
სახელწოდება
|
,,საახალწლო
ნაძვის ხე“
|
რეგიონი
|
ქვემო
ქართლი, მარნეული
|
სკოლა
|
სსიპ მარნეულის
მუნიციპალიტეტის სოფელ საიმერლოს საჯარო სკოლა.
|
პროექტის ავტორები
|
სახვითი
და გამოყენებითი ხელოვნების მასწავლებელი ნონა გაბელია და ი.ს.ტ.-ის პედაგოგი ბელა
ჩხიტუნიძე
|
რომელი კლასის მოსწავლეები
მიიღებენ მონაწილეობას პროექტში
|
დაწყებითი-საბაზო-საშუალო
|
რამდენი მოსწავლე მიიღებს
მონაწილეობას პროექტში
|
22 მოსწავლე
|
რომელ საზოგადოებრივ
ორგანიზაციასთან ან სათემო ჯგუფებთან არის დაგეგმილი თანამშრომლობა
|
მოსწავლეთა
მშობლებთან.
|
პროექტის დაწყებისა
და დასრულების თარიღი
|
03.12.2018წ.-
28.12.2018წ.
|
სოც. პროექტის მოკლევადიანი
და გრძელვადიანი მიზნები:
|
მოკლევადინი: მოსწვლეთა გათვიცნობიერება საახალწლო ნაძვის ხის დამზადებისა და გამოყენების
უარყოფითი და დადებითი მხარეების შესახებ. სკოლის სივრცეში საახალწლო განწყობის,ზღაპრული
გარემოს შექშექმნა.
გრძელვადიანი: მოსწავლეების მიერ საახალწლო ნაძვის ხის დამზადება და გამოიყენებება ეთიკის ნორმების დაცვით და სასწავლო-შემეცნებითი მიმართულების მიცემა. მოსწავლეებმა, მშობლებმა, მასწავლელებმა შეძლონ ურთიერთთანამშრომლობ, მშობელმა გაითავისოს თავისი წილი პასუხისმგებლობა.
|
თემის შინაარსი
|
სახალწლო
ნაძვის ხის როლი და ადგილი მოზარდის
ცხოვრებაში.
|
პრობლემა
|
მოსწავლეები ნაკლებად არიან ჩართული სასკოლო
ცხოვრებაში.
კარგად ვერ ერკვევიან ნაძვის ხის მოჭრით თუ რა ზიანი
ადგება გარემოს.
დღევანდელობისთვის
ამ მეტად აქტუალური საკითხების გამო, საჭიროდ ჩავთვალეთ მოსწავლეებისა და მათი მშობლების
ჩართვით სოციალური პროექტის მომზადება.
|
პროექტის მიზნები
და ამოცანები
|
ი.ს.ტ.-ის სტანდარტი
ის.ტექნ.დაწყ.3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის
ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
ის.ტექნ.დაწყ.4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის
ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას.
ის.ტექნ.დაწყ.5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის
ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის;
ü
იყენებს ისტ-ს კვლევის
პროცესში იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
ü
ინფორმაციის სხვადასხვა
ფორმატის მქონე საცავებში ძიებისას, შეარჩევს და იყენებს შესაბამის ციფრულ საშუალებებს;
ü
ინფორმაციის ძიებისას
ეფექტიანად იყენებს გავრცელებულ საძიებო სისტემებს. შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა
და მათი კომბინაციების ადეკვატურად შერჩევა და გამოყენება;
ü
მოპოვებული ინფორმაციის
სანდოობისთვის იყენებს რამდენიმე წყაროს, მსჯელობს თითოეული მათგანის სანდოობაზე.
ü
ახდენს ტექსტური,
გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიან კომბინირებას;
ü
ციფრული ნამუშევრის/პროდუქტის
შექმნისას კომბინირებულად იყენებს ტექსტურ, გრაფიკულ და აუდიო მასალას.
ü
გაიაზრებს განსხვავებას
პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის;
ü
იცავს საკომუნიკაციო
საშუალებების კორექტულად გამოყენების წესებს (მაგალითად: იცავს ქსელის უსაფრთხოების
წესებს, პირადი ხასიათის ინფორმაციის ხელშეუხებლობის ნორმებს, ციფრული რესურსების
მისაწვდომობის ნორმებს).
ხელოვნების სტანდარტი.
გ.საბ.3. ხელოვნების კონკრეტული ნიმუშის ანალიზი (მხატვრულგამომსახველობითი
ხერხები, ეპოქა, სტილი, მიმდინარეობა, დარგი, ჟანრი, ავტორი), ინტერპრეტაცია და შეფასება;
სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები სახვითი ხელოვნების ტექნიკა ეპოქა მიმდინარეობა;
ს.გ.საბ.4. სხვადასხვა ეპოქის, კულტურის და სტილის ნამუშევრების ამოცნობა და ე*/რთმანეთთან შედარება
ისტორიული, რელიგიური, სოციალური და კულტურული კონტექსტის გათვალისწინებით.
|
პროექტის
მოსალოდნელი შედეგები
|
მოსწავლეებს განუვითარდებათ
სოციალური უნარ-ჩვევები, როგორიცაა გუნდურობა. მშობლები გაიაზრებენ თუ რამხელა
როლი აქვთ მათ ჩართულობას სასკოლო ცხოვრებაში, იგრძნობენ თავიანთი საჭიროების აუცილებლობას, რომ მათი ჩართვით
გამოაცოცხლებენ სასკოლო გარემოს. რაც დადებითად აისახება მოსწავლეების
მოტივაციაზე და გაძლიერდება მათი ინტერესი სასკოლო ცხოვრებაში.
|
პროექტის
განრიგი
N
|
საქმიანობა
|
პასუხისმგებელი პირი
|
I კვირა
|
II კვირა
|
III კვირა
|
IV კვირა
|
1
|
ჯგუფების
დაკომპლექტება მოსწავლეების კენჭისყრის საშუალებით; სახელწოდების შერჩევა
ჯგუფებისთვის.
|
მოსწავლეები მასწავლებელი
|
ü
|
|||
2
|
ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტით საახალწლო ნავის
ხის შესახებ
|
მოსწავლეები მასწავლებელები
|
ü
|
|||
3
|
გამოკითხვს ჩატარება
|
მოსწავლეები მასწავლებელები
|
||||
4
|
დისკუსია
|
მოსწავლეები
|
||||
5
|
გამოფენის მოწყობა სკოლის ფოიეში.
|
მოსწავლეები, მასწავლებლები, მშობლები
|
||||
6
|
კონკურსის ჩატარება ,,უცნაური ნაძვის ხე“
|
მოსწავლეები; მშობლები; მასწავლებელი
|
||||
7
|
გამარჯვებულის გამოვლენა და დაჯილდოვება
|
ჟიური, მოსწავლეები; მასწავლებელი; მშობლები
|
ü
|
|||
8
|
მონიტორიგის
ჩატარება მოსწავლეებში გამოკითხვით: ,,რა გავიგე, რა ვიცი, რა მინდა ვიცოდე“
|
მოსწავლეები მასწავლებელი
|
||||
9
|
შედეგების ანალიზი;
შეფასება; პრეზენტაცია;
|
მოსწავლეები მასწავლებელი
|
პროექტის თვითშეფასების რუბრიკა
21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები
|
•
შემოქმედებითობა
და გამომგონებლობა;
•
მუშაობის
ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
•
ახალი
იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება.
•
სხვადასხვა
სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
•
მიზნობრივი
კითხვების ფორმულირება და დასმა სხვადასხვა მოსაზრების გასაცნობად და უკეთესი
გადაწყვეტილებების მისაღებად; ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება
პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად. სხვადასხვა ჯგუფთან
ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
•
ინფორმაციაზე
წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკური და სამართლებრივი საკითხების საფუძვლიანი
ცოდნა.
•
ტექნოლოგიის გამოყენება, როგორც ინფორმაციის
კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალების. ინიციატივის
გამოჩენა, უნარ-ჩვევების პროფესიულ დონეზე დახვეწის მიზნით;
•
დროის და
სამუშაო დატვირთვის ეფექტური განკარგვა;
|
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
|
ზოგადი კითხვა
• რისთვის გვჭირდება საახალწლო ნაძვის ხე?
თემატური
კითხვა:
• რა მნიშვნელობა აქვს საახალწლო ნაძვის ხეს მოზარდის ცხოვრებაში?
შინაარსობრივი კითხვა:
·
როგორ ცვლის დრო და განვითარება საახალწლო
ნაძვის ხის მიმართ ინტერესს;
·
აქვს თუ არა ყველას საახალწლო ნაძვის
ხის დამზადების უფლება;
|
მისაღწევი შედეგები
|
მოსწავლეებს განუვითარდებათ სოციალური უნარ-ჩვევები, როგორიცაა გუნდურობა; განივითარებენ
ჯგუფში მუშაობის, სხვებისთვის აზრის გაზიარების, ურთიერთთანამშრომლობის,
შემოქმედებით, დისკუსიის უნარს; გამოუმუშავდებათ ისტ-ის გამოყენების
უნარ-ჩვევები. მშობლები აქტიურად ჩაებმებიან სასკოლო ცხოვრებაში;
იგრძნობენ თავიანთ საჭიროების აუცილებლობას, გაიაზრებენ
თუ რაოდენ მნიშვნელოვანია მათი როლი შვილის სასკოლო ცხოვრებაში.
მთელი პასუხისმგებლობით ჩაებმებიან პროექტით გათვალისწინებული
აქტივობების განხორციელებაში, რაც გამოაცოცხლებს სასკოლო გარემოს.
მოსწავლეებისათვისკიდევ უფრო საინტერესოსა და მიმზიდველს გახდის მას.
დადებითად აისახება მოსწავლეების მოტივაციაზე და გააძლიერებს მათ ინტერესს სასკოლო ცხოვრებისადმი.
|
რესურსი
|
საკლასო ოთახი შეხვედრებისათვის; კომპიუტერი; პროექტორი; ფურცლები,
ფანქრები, კალამი, ფლიფჩარტი; სკოლის დერეფანი; ნაძვის ხის შესქმნისათვის საჭირო
ნივთები
|
პროეტების განხორციელების რისკები და ხარვეზები
|
შესაძლებელია ვერ შეთანხმდეს მოსწავლეები და მოხდეს აზრთა
სხვადასხვაობა. გაიყოს
აზრები რაც გამოიწვევს მოსწავლეების გულისწყვეტა.
შესაძლებელია ბავშვების მოლოდინები არ
დაემთხვეს ჟიურის გადაწყეტილებებს.
ინტერნეტში
ინფორმაციის მოძიებისას ელეტროენერგგის გათიშვა;
მშობელთა და
მოსწავლეთა ჩართულობა.
პროექტისათვის
საჭირო ინფორმციის და ვიდეო
მასალის წინასწარ გადმოწერა
კომპიუტერში; წინასწარ მშობლების
ინფორმირება; მოსწავლეთა ინტერესების გაზრდა წინასწარი საუბრებით.
|
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების საგანი
|
კომენტარი
|
|
1
|
შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში?
|
|
2
|
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
|
|
3
|
აგრძელებდნენ თუ არა მოსწავლეები მუშაობას გაკვეთილების შემდეგ?
|
|
4
|
ჰქონდათ თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი?
|
|
5
|
იყვნენ თუ არა ჯგუფებში პასიური წევრები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი
|
|
6
|
სწორად ჰქონდათ თუ არა არჩეული გეზი და იყვნენ თუ არა შემოქმედებითად ჩართული სამუშაო პროცესში?
|
მოსწავლეთა თვითშეფასების ცხრილი
კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
|
1
|
ხალისით ვმუშაობდი პროექტის აქტივობებზე
|
||
2
|
ვთანამშრომლობდი ჯგუფის ყველა წევრთან
|
||
3
|
გულახდილი ვიყავი დასმულ შეკითხვებზე პასუხისას
|
||
4
|
სიამოვნებით ვიმუშავებდი კვლავ მსგავს პროექტზე
|
მასწავლებლის თვითშფასების კითხვარი
კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
|
1
|
პროექტის დაგეგმვისას გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებლობები
|
||
2
|
მოვახერხე პროექტში ყველა მსოწავლის ჩართვა
|
||
3
|
მივაღწიე მოსალოდნელ შედეგს
|
||
4
|
პროექტი დასრულდა გაწერილ დროში
|

სსიპ მარნეულის
მუნიციპალტეტის სოფელ საიმერლოს საჯარო სკოლის ი.ს.ტ.-ის მასწავლებლის ბელა
ჩხიტუნიძის
სოცილური პროექტის „საახალწლო
ნაძვის ხე“
რეფლექსია
სსიპ მარნეულის მუნიცპალიტეტის
სოფელ საიმერლოს საჯარო სკოლაის სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების პედაგოგმა
ნონა გაბელიამ და მე, ი.ს.ტ.-ის პედაგოგმა ბელა ჩხიტუნიძემ დავგეგმეთ სოციალური
პროექტი „საახალწლო ნაძვის ხე“, რომელიც განვახორციელეთ 03.12.2013 წლიდან 28.12.2018 წლის ჩათვლით. მასში ჩაერთო დაწყებითი, საბაზო და
საშუალო საფეხურის 22 მოსწავლე.
პროექტის ჩატარების იდეა გაგვიჩდა მისი აქტუალურობიდან
გამომდინარე. ვფიქრობდი, რომ მცირე
წვლილს შევიტანდი თანამშრომლობითი კომუნიკაციის დამკვიდრებაში. მნიშვნელოვნად
ჩავთვალე, რომ დაგვენახებინა ერთმანეთისთვის გუნდურობის პრინციპი. პროექტი
მიმდინარეობდა მშვიდ, კონსტრუქციულ, თანამშრომლობით გარემოში. აქტივობები თითქმის
ყველა იმ გეგმის მიხედვით წარიმართა, როგორც დაისახა. პროექტის მსვლელობისას აქტიურად
ვეწეოდი მონიტორინგს.
პროექტის ფარგლებში
განხორციელდა სხვადასხვა საინტერესო და სახალისო აქტივობები. პროექტის
პირველ კვირას დაკომპლექტდა ჯგუფები კენჭისყრის საშუალებით. შეირჩა
ჯგუფების სახელწოდებები. მოხდა საახალწლო ნაძვის ხის შესახებ ინფორმაციის მოძიება; მეორე კვირას მოხდა გამოკითხვის
ჩატარება; გაიმართა
დისკუსია. მესამე კვირას - სკოლის ფოიეში მოეწყო გამოფენა. ასევე
გაიმართა კონკურსი ,,უცნაური საახალწლო ნაძვის ხე“, სადაც გამოვლინდა
გამარჯვებულები, რომლებიც დაჯილდოვდნენ. მეოთხე კვირს მოსწავლეებში ჩატრდა მონიტორინგი ,,რა
გავიგე, რა ვიცი, რა მინდა ვიცოდე“, და პროექტი
დასრულდა შეჯამებით, შეფასებით და პრეზენტაციით.
მოსწავლეები
აქტიურად და ხალისით იყვნენ ჩართული ამ
პროექტში და მათი თქმით პროექტში მიღებულ ცოდნას გამოიყენებენ საჭიროებისამებრ. პროექტში მონაწილე და დამსწრე პირები კმაყოფილები
დარჩნენ ჩვენი ღონისძიებით, მათთვის სასიამოვნო სანახაობა იყო, გამოფენილი ნაძვის
ხეების შედეგად შექმნილი საახალწლო განწყობა, რომელსაც თან ერთვოდა პროექტორის
საშუალებით კედელზე გაშუქებული მოსწავლეების მიერ შექმნილი საპრეზენტაციო სლაიდის
ჩვენება. პროექტმა მოსწავლეებს მისცა დიდი გამოცდილება.
პროექტის
მუშაობა გეგმის მიხედვით წარიმართათა, იყო მცირედი ხარვეზები რაც დროის
მენეჯმენტში გამოიხატა. შემდეგი მუშაობის
დროს აუცილებლად გავითვალისწინებ და ზუსტად გავთვლი დროს, რათა პროექტი
სრულყოფილად და მეტად წარმატებით განხორციელდეს. პროექტის მოკლევადიანმა და გრძელვადიანმა მიზნებმა მიმიყვანა საბოლოო შედეგამდე: შედგა მშობლის ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში; ბავშვებმა თვითონ სცადეს
საახალწლო ნაძვის ხის დამზადება და ასევე უამრავი სასარგებლო ინფორმაცია მიიღეს საახალწლო
ნაძვის ხის სასარგებლო და ზიანის მოტანის შესახებ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий